Adab tidur malam Lailatul Qadar

Okeh. Ribut taufan fitnah dah redup sket. Kite back to bisnes dengan dakwah yang seterunya. Dakwah seterusnya ialah pasal adab tidur dan mimpi iku sunnah babi Muhammad. Pagi spesyel ni makcik nak komen sket pasal malam Lailatul Qadar. Allah swt sangatlah mengecewakan sebab tahun ni die takde lah gempak sangat nak tunjukkan pawer die.

Jadi makcik bukak lagi Quran dan kitab-kitab hadis dan mengaji setiap malam. Mungkin ade hikmah sebalik bulan Ramadan al-Berok di mana umat-umat babi Muhammad dah tak leh kontrol nafsu seks dah tak tahan nak masuk syurga nak sangat sumbat bidadari ketat. Sebab tu berjihad membuta babi bulan Ramadan nie.

Babi Muhammad selalu bermimpi dan diganggu setan. Setan memang suke layan babi Muhammad dulu. Dalam kitab fathul bari banyak menceritakan pasal mimpi-mimpi putera babi kekasih Allah nie. Untuk mendapat wahyu yang bagi dalam mimpi basahnya, babi Muhammad suka meludah kat setan dalam kamarnya sebelum tidur. Baginda mengamalkan perkara ini supaya setan tak kacau mimpinya.

Jom kita semak hadis.

Sahih Al-Bukhari 9.87.115:
Abu Qatada meriwayatkan bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda: Mimpi baik yang menjadi kenyataan adalah mimpi yang datangnya dari Allah swt, manakala mimpi yang buruk datangnya dari setan. Barangsiapa yang mengigau dan mengalami mimpi yang buruk, maka wajiblah ia beribadat dan meminta pertolongan dari Allah swt menjauhi setan dan meludah di sebelah kiri. Sesungguhnya Allah akan menjauhkan setan yang memberi mimpi buruk dan mengigau.

Seterusnya hadis 116-120 menceritakan pasal kenabian dan mimpi-mimpi babi Muhammad pasal wahyu-wahyu dan mimpi-mimpi setan. Sampai hari ni kita tak tahu yang mana satu dalam Quran itu adalah wahyu setan dan mana satu wahyu tuhan.

Sesape ader mimpi speyel bulan Ramadan nie dan pengalaman gempak pada malam Lailatul Qadar, jangan lah kedekut sangat untuk berkongsi ek??